måndag 7 februari 2011

Close-Up och Betnér i Bandit Rock


Japp, så är det. Imorgon startar samarbetet mellan Close-Up Magazine och radiostationen Bandit med sändningar varje tisdag kl 22.00. Man lovar "två timmar mangel" varje vecka och programledare är Nicki Wicked, bland annat känd som trummis i CRUCIFYED BARBARA.

Kanske mer spännande än Hårdrocksmagasinet i Rockradion är nästa, och mer överraskande, samarbete: Magnus Betnér med ett eget program i Bandit Rock!

Stå upp-komik i radion, går det? Ja, jag är iaf övertygad om att det här kan bli en väldigt bra grej, Betnér är en av de vassaste tungor vi har i landet just nu och hans långkörare "Livets Ord" har spelats över hela landet - två varv nästan. Vi såg honom även här i min lilla avkrok av världen i höstas.

"Jag har alltid gillat radio som medium men det har aldrig passat mitt schema att göra ett eget program. Nu gör det äntligen det! Jag ser väldigt mycket fram emot att få göra något eget i en station som faktiskt spelar musik jag lyssnar på" säger Bétner i kanalens nyhetsbrev.

I sin egen blogg startar han samarbetet med att ge radiokanalen, en visserligen ganska snäll men ändå, känga med rubriken "Vi spelar vad vi vill. Om det finns med i spellistan".

Premiär för programmet blir det i Bandit Rock den 18 februari klockan 14.00.

Men nu ikväll är det Bandit Metal med André Warnie - slå det den som kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar