söndag 20 februari 2011

Ikväll: NILE och MELECHESH - men inte jag


Hade allvarliga planer på att ta mig till Fryshuset ikväll (biljetter finns kvar) för vad jag räknar med kan bli en fantastisk konsertkväll med NILE och MELECHESH men en dunderförkylning sätter definitivt stopp för det :( Är det någon som ska dit och skriver om det får du hemskt gärna berätta hur det var eller lämna en länk i kommentarerna till din blogg/sajt eller var du nu skriver.

NILE är turnéns huvudband men för mig är MELECHESH det mer intressanta bandet av de två. Dessutom får man i den här nordiska vändan av turnén ta del av ganska intressanta svenska BIBLEBLACK samt finska PRESSURE POINTS och norska GOAT THE HEAD som jag inte vet så mycket om.

Jag gav ett gott betyg (8/10) när jag recenserad MELECHESHs "The Epigenesis" för WeRock i höstas. Plattan växte än mer med ytterligare lyssningstid och hamnade rejält högt på min årsbästalista 2010.

2 kommentarer:

  1. besök gärna http://iloveitloudsthlm.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej igen. Jodå, jag tittar in på er blogg, och skriver en kommentar när jag hittar något kul/intressant. Hittar ni något av intresse för er på den här bloggen?

    SvaraRadera