fredag 11 februari 2011

Close Up-båten 2

Dagen idag bjöd först på ENGEL som stod på scen halv ett och Magnus Klavborn konstaterade att de fick bjuda oss på frukostmusik. Bra som alltid, och nye trummisen (har tappat hans namn just nu) fyller förvånansvärt väl ut "Mojjos" plats. Lite otacksamt naturligtvis att vara först ut andra dagen, så publiktrycket var inte vad det kunde ha varit.
ENGEL Close Up-båten


ADEPT såg jag första gången på SONISPHERE 2009. Då var de unga och lovande, nu är de till synes ännu yngre, men tyvärr mindre lovande. Hela bandmaskineriet har bara ett enda läge; samma tempo, samma sångstil, samma låtuppbyggnad... Ett svagt mellannummer på båten, men uppskattat av många, fr a kanske de yngre delarna av publiken.
ADEPT, Close Up-båten


Inför PARADISE LOST var det första gången jag såg att folk stod kvar på plats hela pausen för att få bästa placering framför scen. Ändå är det nästan pinsamt glest på golvet när bandet drar igång. Visst, folk sitter och lyssnar i soffgrupperna och smuttar på sina dagen efter-drinkar, eller "första för dagen"-drinkar, men lite loj stämning är det även under konserten med dessa storheter. Lite bättre fart blir det till slut och efter inrop får vi Faith Divides Us... som extranummer och jag är mer än nöjd.
PARADISE LOST, Close Up-båten

Jag försökte filma lite med kameran också men hur det blev får jag kolla när jag kommit hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar