tisdag 26 april 2011

SAMAEL

Mas, SAMAEL i Paris 2009 (foto Wikipedia)
På fredag släpps SAMAELs "Lux Mundi" och på söndag första maj är det så dags, är det tänkt iaf, för min recension på WeRock.se. Jag har haft ovanligt gott om tid på mig att lyssna in plattan före recensionsdeadline vilket gör det hela mycket enklare - eller? - det borde ju rimligen vara så iaf. Men jag har precis lika svårt som vanligt att knyta ihop mina tankar och sätta definitiva ord på mina upplevelser av musiken.

Idag har iaf ytterligare en låt från albumet släppts lös till folket, inledande Luxferre, som kan höras nedan. "...it was originally called 'More Light!', a reference to 'Mehr Licht!', which is believed to be the last words pronounced by German poet Johann Wolfgang von Goethe on his dying bed." Lyssna så inser ni bara hur bra plattan måste vara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar