måndag 29 juli 2013

MagicomSweden, eller - en passion å andra sidan

Detta inlägg kommer inte ha något med musik att göra alls, men jag kan inte avhålla mig från att göra lite reklam för min och bibliotekets nya facebooksida, MagicomSweden, om och för litteratur och film inom samtliga fantastikgenrer, och med det menar vi traditionell fantasy, science fiction, horror, urban fantasy, dystopier, magiska berättelser, tidsresor, staem punk och allt annat som innehåller fantastiska och magiska element. Du vet - berättelser som befolkas av vampyrer, zombier, nephilim, alver, orcher, urbana häxor, trollkarlar, drakar, fallna änglar, varulvar mm mm.
Den nya gemenskapssidan Magicom är tänkt att vara mycket öppen och "fördomsfri", och ha högt i tak gentemot alla genrer. Vi vill ha en plats att snacka och tipsa om böcker, serieböcker, film, teveserier mm inom nämnda genrer. Och olika events i sammanhanget - visste du t ex att Stockholm Zombie Walk nu i augusti äger rum för fjärde året i rad?
Så, är du det minsta intresserad av genrerna hoppas jag du vill kolla in sidan, som är under uppbyggnad. Gilla, kommentera, skriv och tipsa gärna själv. Och du, hjälp mig gärna att sprida sidan vidare till andra som du tror kan vara intresserade, så är jag mycket tacksam. Vi kan aldrig bli för många :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar