söndag 28 september 2008

In Flames turnerar Europa

In Flames har startat sin Europaturné nu i helgen och om en liten månad kommer de hem till Sverige för några konserter. Vi ser dem i Stockholm 30 oktober, med support av Gojira, som jag har skrivit om tidigare här. "Bedårande" säger Martin Carlsson i Expressen om premiärgigget i Glasgow igår, då de startade hela tillställningen med den fantastiska, åtta minuter långa, softingen "The chosen pessimist" från A Sense of Purpose.

Nedan nya videon till "Alias", andra singelsläppet från A Sense of Purpose. Säg att jag är tråkig, säg att jag är fantasilös - men det är just så här jag vill ha en musikvideo. Huvudsakligen bandet i aktion rakt upp och ner, i snygg spännande komposition. Inga vidunder, inga yxmän, inga mardrömmar och, för den delen, inga romantiska scener. Undantag finns, men de är hittills få. Humor är dock alltid kul.

Alias


Äh, vi tar en till, va? Varsågoda: IN FLAMES...

My Sweet Shadow


1 kommentar:

  1. Två mycket bra videor enligt mig. Simpla men effektfulla.

    SvaraRadera