söndag 2 november 2008

In Flames på Annexet

Nu hände det igen. Inför spelningen med In Flames tänkte jag att,"de är ju bra, men jag har sett dem förut" och den här gången var det framför allt förbandet, franska Gojira, som skulle bli intressant att se. Och det var de. Tills In Flames går på scen och bara sveper undan allt annat ur hjärta och hjärna.

Foto: Wikipedia

Du ska snart kunna läsa en längre recension på Werock, där jag bland annat utnämner In Flames till årets bästa liveband.

Foto:WikipediaSpelningen på Annexet är tredje gången vi ser dem i år och lika hög klass håller de varje gång. Extra glädje gav mig inledningen på kvällens spelning med "The Chosen Pessimist", åttaminutarn med genial komposition och blödande känslor, vilket får publiken att brinna och smälta på en gång. Resten är ren glädje och njutning. Bandet har en sådan låtskatt att ta av att de både kan bjuda på mycket nytt och en rad äldre favoriter, och ändå välja att ta med en och annan överraskning, såsom "Eraser" (från Mirror's Truth-EPn) och ett par mindre kända tidiga godingar, som jag får erkänna att jag inte kunnat placera rätt utan att ta hjälp.

Anders Fridén småpratar om högt och lågt, tappar tråden ibland, men hittar alltid de rätta orden som förmedlar känslan att just denna konsert, denna kväll, är något alldeles speciellt. Och vi tror honom så gärna :)

In Flames - The Chosen Pessimist



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar