tisdag 25 november 2008

Degradead i studio för andra albumet

DEGRADEAD, de unga Stockholmarna med det uttalade göteborgsoundet, som jag har skrivit om tidigare här på bloggen och på Werock, spelar för närvarande in sitt andra album, i Peter Tägtgrens "Abyss Studio". Denna gång producerar de sin platta själva och tar hjälp av Daniel Bergstrand i "Dug Out Studio" för att mixa den. Utgivning är planerad till början av 2009. Läs mer och se videor från inspelningen på bandets Myspace.

Debutalbumet "Til Death Do Us Apart" åker in i spelaren nu som då, och liveframträdandet som förband till ENTOMBED i våras gav mersmak, så jag ser verkligen fram emot nytt material. Jag hoppas och tror också att de ska våga ta ut svängarna ytterligare något denna gång, lite mindre välkammat är vad jag önskar mig.

Läs också skivrecensionen, min intervju med gitarristen David, och lite från konserten på Werock.

Degradead- Relations To The Humanity


Finns Degradeads album inne på biblan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar