tisdag 2 december 2008

Nytt på TremorMyspace - och Tripple Six Norway

TremorNy låt har laddats upp på Tremors Myspace i veckan "Licentia Poetica; In Hoc Signo Vinces". Det är just så mörkt, tungt, tätt och bitterljuvt som jag älskar denna musik. Längtar till nästa skivsläpp, EPn "The Poe Session", och den andra utlovade fullängdsplattan "Le Matinée de Enfer - or home is where the flames are highest".

Tremors sångare, Myrholt, har i dagarna också dragit igång ett nytt projekt, Tripple Six Norway, som definitivt är värt att lägga en stund på att bekanta sig med. Lite "punkigare", inte fullt så svart och tungt. Men ingen behöver tveka om vem som är huvudmannen bakom skapelsen.

5 kommentarer:

  1. Alltid kul att se dina uppdateringar om Tremor. Låter ju bra förutom hejaklacksropen. Vad gör de där?
    Annars är det ju Von som står står tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jadu, jag vet inte... Kanske spred sig något av känslan från nya projektet över hit. Eller så blev de "över" när sångaren lämnade Amaroc, jag komer ihåg att du "klagade" på något liknande där :)

    SvaraRadera
  3. Vilket "det" syftar du på? Det nya projektet? Att han lämnade Amarock? Eller "hejaklacksropen"?
    Oavsett vilket, ser jag allt an med tillförsikt ;)

    Ska du se Enslaved förresten, nu när de kommer till Sverige? Undrar just med tanke på att du intervjuade dem tidigare i höst.

    SvaraRadera
  4. Syftade mest på nya projektet... Får se om jag hinner. Vore kul att se dem även om jag inte var så imponerad av senaste skivan

    SvaraRadera