söndag 14 december 2008

Topp 10 2008, plats 10

Opeth - "Watershed"

"Alla gillar Opeth - utom jag"
Så har det känts fram till för lite sedan.

Opeths platta Watershed kom ut på försommaren och fick en hel del positiv uppmärksamhet, men för mig gick den ganska obemärkt förbi. Ändå såg jag mycket fram emot att se bandet på Metaltown, men tyvärr ställde de in. Jag kan inte säga när det vände, jag kan inte säga varför jag gillar plattan nu eller varför jag inte kände något för den tidigare. Men den går inte att ignorera i min årets tio i topp-lista.

Istället för eget försök till analys ska ni här få ett par länkar till recensioner, och så naturligtvis till Signe, som skriver på bloggen att detta är "något jag aldrig trodde jag skulle skriva om".

Tomasz på Rockharder
Björn Thornell på Werock
Signes blogg

Porcelain Heart


4 kommentarer:

  1. *skratt* känner mig medansvarig för att ha dragit ner dig i Opeth-träsket. Ska bli mycket intressant att se resten av din lista. Errata: det är något med länkarna.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentarerna. Trivs rätt bra i träsket nu :)

    Nu ska länkarna fungera igen.

    SvaraRadera
  3. Jag är nog som en lite mindre utvecklad Kim("Alla gillar Opeth - utom jag")...
    Trots all uppmärksamhet kan jag inte riktigt förstå allt beröm. OPETH är nog helt enkelt inte min grej, eller så växer även jag upp och inser bandets storhet

    SvaraRadera
  4. Och stor tur är väl det. Att vi alla är olika. Snälla! lova att inte växa upp, om det innebär att du skulle välja bort det du mest lyssnar på nu, Shadows...

    SvaraRadera