lördag 8 november 2008

Nightmare Visions

Nu blir det ett "Myspace-band" igen...

Andy Barnard
Brittiska Nightmare Visions är black/death/doom-metal, från Blackburn. De har varit aktiva sedan 1983, med sångaren och gitarristen Andy Barnard som frontman under dessa 25 år, och spelar en långsam, suggestiv form av metal som kan vara väldigt lockande vissa dagar och stunder. Bloodstone rekomenderas. Videon Through Eyes that Cry Blood kan också vara ett ganska bra exempel på hur det kan låta. Allt på deras Myspace via länken ovan.

Nightmare Visions


Senaste skivan, "Gates Of Delirium" gavs ut 2006. Nightmare Visions turnerar i norra Europa, Storbrittanien, Tyskland och Nederländerna i februari 2009, men tyvärr finns inga skandinaviska datum inlagda.

Bandet spelade i sin hemstad igår kväll samman med norska Gaia Epicus.

4 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att ta del av vad du har hittat. Fortsätt med rapporteringen

    SvaraRadera

  2. Tack för kommentaren.
    Det är alltid roligt att snubbla på intressanta band i olika sammanhang och då är klart man vill att andra ska få höra också :)

    SvaraRadera
  3. Hej Kim!

    Hittade denna sida då jag googlade på Nightmare Visions.
    Jag behöver komma i kontakt med dessa undrar om du vet hur man kan få det?
    maila nlasse@hotmail.com

    mvh Lasse

    SvaraRadera
  4. Hej Lasse. Tyvärr vet jag inte mycket mer om bandet än det jag skrivit här, men via deras Myspace, http://www.myspace.com/nightmarevisionsband borde det väl gå att få kontakt, gissar jag.

    Och välkommen hit till bloggen, hoppas du hittar något mer som kan vara läsvärt här :)

    SvaraRadera