måndag 13 juli 2009

Sonisphere - CRADLE OF FILTH

Oddsen ser illa ut för mig att kunna ta mig till Hultsfred och Sonisphere på lördag. Jobbsituationen vill inte tillåta det, och det är ju en bit att åka, så det är inte bara att svänga dit en stund efter jobbet...

Dani Filth och Adrian Erlandsson
Ett av de band jag verkligen har sett fram emot att se på festivalen är CRADLE OF FILTH. Sedan 1991 har Dani Filth med sitt band gjort sitt bästa för att ofta chockera, stundom äckla men ständigt fängsla sin publik. Jag är, milt sagt, ingen stor anhängare av "blod och slask"-videor, men musiken är stark och oupphörligt fascinerande. Nedan en av de snyggare videorna.

Utöver CRADLE OF FILTH vill jag hemskt gärna se ANTHRAX, som jag skrev lite om tidigare, naturligtvis METALLICA, MESHUGGAH, MASTODON m fl, och numera har jag också blivit nyfiket intresserad av det band som gästbloggare Philip skrivit om, svenska post-hardcorebandet ADEPT.

(jag vill inte ge upp än - det borde gå att lösa :)



5 kommentarer:

  1. Believe it or not.. men en god vän vann andra pris i en tävling som folket bakom festivalen hade på festivalens hemsida. Så jag och han ska åka ner nu på lördag till festivalen :) Egentligen så hade jag inga planer alls att åka ner, men när det är gratis så tackar man inte nej. Problemet är bara detta med sovplats, då jag inte litar på varken mig själv eller på min gode vän att vi är i såpass bra skick att kunna köra hela vägen tillbaka under natten.

    SvaraRadera
  2. Oj, grattis, vad kul!

    Då har du kanske inte bespetsat dig på några särskilda band när det blev så sent beslutat? Å andra sidan kan man ju se alla band på de två scenerna, om man bara orkar från 12.00-02.00...

    Hoppas det ordnar sig med sov- eller resplats. Finns det inte nån "Festivalbuss" från i närheten där ni bor?

    SvaraRadera
  3. Jag kommer att försöka se så många band som möjligt, fast jag inte direkt lyssnar eller gillar vissa av dem. Jag tror vi drar ner med bil till Hultsfred, så i värsta fall kanske det blir en övernattning i bilen.

    SvaraRadera
  4. Någon måste jobba!!! Jag kommer på måndag, trots att det är så skönt med semester.......
    Signe

    SvaraRadera
  5. Ja, nån måste alltid jobba... men som du ser Signe kom jag iväg i a f, och det är jag jätteglad för. Hoppas semesterna varit underbar nu när du är tillbaka på det - också - underbara jobbet :)

    SvaraRadera