fredag 17 juli 2009

Guds Lamm i Småland

Amerikanska LAMB OF GOD är ett av banden på scenen i morgondagens Sonisphere. Såg dem första gången i Globen på "The Unholy Alliance"-turnén hösten 2006. Även om de vid tillfället delvis fick stå tillbaka för huvudattraktionerna IN FLAMES och SLAYER, gjorde de ett mycket gott om än inte bråddjupt intryck på mig då. Hultsfred 2007 spelade bandet på Atlantisscenen, det skrev jag lite om här på bloggen.

Jag har inte hunnit lyssna så förfärligt mycket på årets album "Wrath", men hela plattan ligger uppe för lyssning på bandets Myspace. Nedan en liveupptagning av låten Redneck från 2006 års album "Sacrament".




5 kommentarer:

  1. själv började jag lyssna så sent på dem som förra veckan, men deras senaste skiva tycker jag om och hoppas bandet stannar till på västkusten för en liten spelning...för de är bra...

    SvaraRadera
  2. Har lyssnat på dem någon enstaka gång, men efter att ha sett dem live igår (Sonisphere) så funderar jag på att undersöka mer om detta bandet, sångaren var en riktig skön typ :)

    SvaraRadera
  3. Ja, Henrik, har du chans så tycker jag absolut du ska se dem! De gjorde en bra spelning igår, en bland många bra spelningar under festivaldagen...

    Kommer upp lite om LoG och andra band under kvällen här på bloggen. Och lite utförligare så småningom. Har 439 bilder att kolla igenom också så några som duger för publicering ska jag nog hitta där :)

    Kan vi hoppas på lite rapportering från festivalen på "Evigt Mörker"-bloggen också, Mesphito?

    SvaraRadera
  4. Javisst, en rapport kan jag nog skriva ihop. Håll koll på rss-feeden eller surfa in på bloggen senare i veckan.

    SvaraRadera