onsdag 15 april 2009

APOSTASY från Kramfors

Det här bandet ramlade jag på "av misstag" för något år sedan, då jag letade efter klipp från BEHEMOTHs album "The Apostasy" på nätet. Gillade det jag hörde och har sedan hållit ett litet öga på svenska APOSTASY som spelar melodisk black/death metal, har gett ut två album och är på gång med det tredje till sommaren. På APOSTASY Myspace finns några tidigare låtar att avlyssna. Dessutom finns där några avsnitt från studioarbetet med nya plattan, men låt dig inte bedras av de amatörmässiga videoklippen, musiken är mycket proffsigare än vad detta kan ge sken av :)

Här nedan en liveupptagning av Virus från 2005 års "Devilution", inspelad i Kramfors 2007.



4 kommentarer:

  1. Liveupptagningen var ju en ok låt, även om kanske lite för "standard" för min smak, rent musikaliskt.

    Kan också tipsa om att länken till deras MySpace är en "blindgångare"...

    SvaraRadera
  2. Länken fixad!
    Tack för påpekandet - igen :)

    SvaraRadera
  3. Har lyssnat på dom ett par år nu.
    Devilution tycker jag är mästerligt bra.
    Såg dom på rockweekend i sommras.
    Bra skit. :)

    SvaraRadera
  4. Och ännu en platta som väntar på sitt utgivningsdatum... Tack för dina kommentarer, Dan.

    SvaraRadera