tisdag 10 augusti 2010

ENSLAVED till Sverige i oktober

Norska ENSLAVED kommer till Sverige för två spelningar i höst. Turnéns huvudband är DIMMU BORGIR, men för mig är det ENSLAVED som är huvudorsaken att besöka Arenan på Fryshuset 12 oktober. Även i Göteborg kan man se banden, fem dagar senare.

ENSLAVEDs nya album, "Axioma Ethica Odini", släpps 27 september. Inga smakprover ute ännu efter vad jag har sett. Hoppas kunna få skivan för recension lite innan, men ENSLAVED är ett band som håller ganska hårt i sitt material, tycks det.



Nog för att DIMMU BORGIR kan ställa till en scenshow värd att spendera sin tid på. Såg dem på samma plats för tre år sedan. Även DIMMU BORGIRs nya album, "Abrahadabra", släpps några veckor innan denna spelning, jag har lyssnat lite på det men är inte alltför imponerad faktiskt, trots uppbackning av bland annat Norska radions symfoniorkester.

Tredje bandet för kvällen är SAHG. Mer om det senare.

1 kommentar:

  1. Riktigt bra paket, faktiskt.
    Mest taggad är jag nästan för SAHG, jag gillar deras 70-talshårdrock som fan... även om jag egentligen vill att en viss King ska ha scennamnet King Of Hell och dyrka satan i Gorgoroth!

    Nå, hur som helst.
    Bra paket. Kanske värt att slanta upp nu genast... :)

    SvaraRadera