lördag 4 december 2010

OPETH spelar in

Opeth på Cirkus mars 2010
OPETH går in i studio 31 januari för att spela in sitt tionde album. Inspelningen sker i Atlantis studio i Stockholm och albumet släpps sedan hösten 2011. Verkligen en platta att se fram emot nästa år! 2008 års "Watershed" är en av bandets främsta releaser, en av, det finns många. Och efter den fantastiska 20-årsjubiléet mars, jag skrev om konserten på WeRock, ser jag ännu mer fram emot detta. Läs också gärna Roberts intervju med OPETHs trummis där, bland mycket annat intressant, frågan om nästa album berörs.

Nedan Burden från just 2008 års "Watershed".

2 kommentarer:

  1. oooh Kul! 8) Det här skall jag kolla upp. Jag trode i och för sig att de var klara, men det säger mer om hur bra koll jag har... höhö

    SvaraRadera
  2. Det roligaste är ju att de kommer sammarbeta med Steven Wilson som på Deliverance/Damnation. Kan bli riktigt bra.

    SvaraRadera