måndag 13 december 2010

Strax utanför topp 10 (13) - NETHERBIRD

NETHERBIRD – "Monument Black Colossal"

Jag gjorde min första bekantskap med bandet så sent som tidigare i år. Plattan är dock bandets andra album, "The Ghost Collector" släpptes för två år sedan. "Ett black metal-band med starka influenser från systergenrer som gothic och death metal. Och efter denna platta väntar jag bara på första möjliga tillfälle att även se bandet live" skrev jag i recensionen av NETHERBIRDs "Monument Black Colossal" på WeRock. Ännu har inte den möjligheten infunnit sig men jag väntar fortfarande..

Tre låtar från albumet, Strindbergian Fire, The Weight of Vapour och A Shadow in the Garden of Darkness - kanske den starkaste dängan på plattan - får fylla på den uppdaterade Spotifylistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar