fredag 23 oktober 2009

Årets debut?

Detta kan vara årets svenska metaldebut. Jag lyssnar för närvarande intensivt på det västgötska IGNEOUS HUMAN och deras kommande debutplatta "Pyroclastic Storms". Det var förälskelse vid första mötet med bandets tunga och melodiösa metal. Jag ska inte mer föregripa min recension som kommer upp på Werock.se vid månadsskiftet, bara invitera er till en försmak på bandets Myspace där de, lite sparsamt, lagt ut en låt för lyssning, Demonride. Plattan släpps 16 november.

Nedan ett liveklipp med låten Mute, också från kommande plattan, inspelad på Maratonrock i Falköping i augusti i år. Usel ljudkvalitet, som inte gör musiken det minsta rätta, men ändå:



6 kommentarer:

  1. Wow - snacka om att uppa anten :) Får verkligen ta och kolla in det här bandet!

    SvaraRadera
  2. Jo helvete!!!!!!!! Detta band kommer slå STORT!!! Trots att jag bara hört 2 låtar så är jag helt såld...

    SvaraRadera
  3. Synd att man var så påverkad av alkohol när dem spelade. Men vad ska man göra när det regnade lika mycket som på Sonispere, och man är på hemmaplan.

    SvaraRadera
  4. 66Sixten, du kan faktiskt komma att ha helt rätt där... Välkommen hit till bloggen förresten :)

    Så Mesphito, du s a s såg dem men missade dem ändå? Synd, det hade varit kul att höra hur de är live.

    Ja, Metallbibliotekarien, gör det. Ska bli kul att höra vad du tycker sen.

    SvaraRadera
  5. Jag såg dom på maratonrock,dom var helt överlägsna, synd bara att ljudet sög och att det regnade bort.

    SvaraRadera
  6. neve1073: Vilket band var bäst av de metalband som spelade först? När dem spelade så var jag fortfarande i nyktert tillstånd.

    SvaraRadera