fredag 9 oktober 2009

Ett av de hundra bästa...

När jag bläddrar bland de där "100 bästa" metalalbumen uptäcker jag - till min förskräcklse :) - ett antal band som jag inte ens hört talas om tidigare. Uj, uj obildade mänskan... Ett av dessa som fångar min uppmärksamhet är DESPISED ICON. Lyssnar på deras Myspace. Från att tidigare ha haft tre sångare har det kanadensiska death core-bandet numera "endast" två. Två som growlar, skriker, grymtar och vrålar, dvs använder sina röstorgan till alla sorters vokala ljud utom rensång... Somt faller jag pladask för medan det ibland blir för mycket "pig squeal" som skär sig i mina öron. Spännande musik är det i alla fall.

Nedan en låt från 2007 års platta "Ills of Modern Man", In the Arms of Perdition, samt titellåten från den nyligen släppta "Day of Mourning".





3 kommentarer:

  1. Hej.
    Bra blogg.
    Har lagt till dej som länk på min blogg.

    http://mtrrock.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Håller ett öga och öra på din blogg framöver.

    SvaraRadera