torsdag 1 november 2012

Recensioner: Enslaved, Hellhaven och NettleCarrier

Trippel-norskt blev det i mina recensionsbidrag till WeRock.se detta månadsskifte.

ENSLAVED
Som jag nämnt tidigare har ENSLAVED i princip abonnerat på Spellemannprisen, "norska Grammis", med sina fyra senaste plattor - och jag tror de gör om bravaden. De gör ju ingenting, absolut ingenting, fel!  Man kan nästan, men bara nästan, bli irriterad att det inte finns något att gnälla om på "Riitiir" :-)

Min recension av ENSLAVEDs "Riitiir" på WeRock.se

HELLHAVEN
Det tog tid för mig att till hundra procent ta till mig denna vilt galna platta, full med infall och upptåg, från min idol ;-) Ole Alexander Myrholt och hans senaste samarbetspartner Lasse Jensen.

Men nu har den sin plats i mitt hjärta och går varm både i bilen, på jobbet och i mp3-spelaren, ja varhelst jag kommer åt att höra den :-)

Min recension av HELLHAVEN - s/t på WeRock.se

NETTLECARRIER
Och så blev det en mer traditionell, fast modernt producerad, norsk svartmetall.

"På det hela taget är "NettleCarrier" ett mycket lyckat samgifte mellan grov och rå svartmetall å ena sidan och modern, snygg produktion å den andra. Norsk black metal lever och har hälsan."

  Min recension av NETTLECARRIER - s/t på WeRock.se
Övriga recensioner på WeRock detta månadsskifte är av nya albumen från COHEED & CAMBRIA, DOWNFALL OF GAIA, EVOCATION, THE SWORD och WINTERFYLLETH, samt därutöver boken om Yngwie Malmsteen av Anders Tengner.

God läsning i höstmörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar