tisdag 27 november 2012

VREID - "Welcome Farewell" i februari 2013

Datum för VREIDs kommande skiva är satt till 22 februari i Norge och 26 februari i övriga Europa. "Welcome Farewell" är titeln och mer info lär komma snart, och då återkommer jag givetvis med det.


Jag bekantade mig med bandet förra året när jag recenserade VREIDs femte album, "V" för WeRock. En fantastisk skiva som fick mig att även kolla bakåt i bandets katalog. Och hitta en hel del trevligheter, vilket du också kan göra t ex genom att lyssna på Spotify. Som flera av sina "artfränder" inom norsk metal har VREID utvecklat sin egen progressiva form av extrem metal, vilken tilltalar åtminstone mig väldigt mycket. Jag törs utlova en intressant musikupplevelse med VREIDs nya i februari.

Recension av "V" på WeRock.se

1 kommentar: