söndag 18 november 2012

Recensioner och tävling på WeRock

Två nya mitt i månaden-recensioner är uppe på WeRock idag, dels Roberts text om NOCTEMs "Oblivion, dels min recension av svenska TO DUSTs debutalbum "State of Nothing".

"Glad är vad jag blir, när högtalarna vräker över mig denna skånska melodiska göteborgsdöds som låter pigg och, om inte nyskapande, så definitivt självsäker i ordets positiva bemärkelser" skriver jag i inledningen av texten och avslutar med att "det är en värdig och riktigt spännande debut, som med största sannolikhet kommer återfinnas bland kandidaterna till 2012 års bästa svenska hårdrocksdebut." Däremellan en hel del om de olika låtarna på plattan, mer "låt för låt"-recension än vad som är brukligt för min del. Varför det blev så förstår du nog när du läser texten.

Vad jag inte skrev om, recensionen blev väl lång ändå, är det snygga omslaget. Men det ser ni ju själva här bredvid :-) Det är ritat av Marta Leonhardt.

En het kandidat till Årets svenska debut alltså, enligt mitt förmenande, så kolla in hela recensionen av "State of Nothing" och ta samtidigt chansen att vinna ett fysiskt exemplar av plattan i WeRocks tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar