söndag 25 november 2012

TIAMATs Rolling Stones-cover

TIAMAT på Close Up-båten 2012 (eget foto)
Håller på med att bygga ut TIAMATs sida på svenska wikipedia, framför allt med stöd i min "bibel", Garry Sharp-Youngs bok Metal från 2007, med kompletteringar av bland annat en del nördvetande från Metal Archives Encyclopaedia Metallum.

Ett kul arbete och jag får mig till livs en hel del nya fakta om bandet och musiken på vägen. Bland annat finner jag att TIAMATs cover av ROLLING STONES Sympathy for the Devil först gavs ut på 1999 års "Skeleton Skeletron". Här nedan har du den!

Sharp-Youngs Metal hade för övrigt behövt komma i uppdaterad upplaga, men tyvärr dog författaren 2010. Någon som känner till något liknande brett verk över metalgenrerna som kommit på senare år?

Min rapport på WeRock.se från bland annat TIAMATs spelning på Close Up-båten härom veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar