onsdag 17 november 2010

Pysselmusik

Medan jag pysslar med att plocka hit och dit med alla tänkbara album, band och konserter för årets kommande topplistor lyssnar jag på lite "bonusmusik", dvs ny musik för mig, men sådan som jag inte själv ska recensera. Det känns lite lyxigt.

Tyska NEAERA betecknas melodisk dödsmetal, och sången är ömsom dödsgrowl, ömsom black metal-mässigt skrik. Nya plattan "Forging The Eclipse" släpps 22 november och bandet kommer till Sverige i början av december för ett antal spelningar tillsammans med SOILWORK, ALL THAT REMAINS, CALIBAN och BLEED FROM WITHIN.

Jag gillar detta och ser fram emot recensionen av en kollega på WeRock som kommer troligen i månadsskiftet. Tills albumet släpps kan du ta del av förra plattan "Omnicide – Creation Unleashed" på Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar