torsdag 25 november 2010

Strax utanför topp 10 (6) - VOLBEAT

VOLBEAT – "Beyond Hell/Above Heaven"

Nja, egentligen är det väl en lögn att säga att den här plattan är "strax utanför" listan, den är på ganska betryggande avstånd ifrån. Men en gång föll jag pladask för bandet, det var med den fortfarand enastående låten The Garden's Tale och andra albumet, "Rock the Rebel / Metal the Devil", och ännu måste jag hålla ett vakande öga på bandet. Varför är det nya albumet trots allt med här? Jamen, jag kan bara inte motstå deras omslagsbilder, så jag måste finna  en anledning att visa upp senaste plattan, "Beyond Hell/Above Heaven", med dess vackra yttre :) Kanske det läckraste av deras albumomslag hittills.

De kan definitivt göra bra musik, danskarna i VOLBEAT, det har de bevisat många gånger, men skulle det skada att variera sig något, i något avseende? Jonas, som tydligen varit ett stort fan av bandet, går ganska hårt åt dem i sin recension på WeRock. För mig faller de inte lika högt uppifrån, och därmed inte heller lika hårt. Du som inte hört VOLBEAT tidigare bör dock definitivt ge dem en chans.

Ännu en gång uppdateras Spotifylistan, med några VOLBEAT-beat denna gång.

2 kommentarer:

  1. Nope, det här bandet är blasé även om jag tyckte det var en frisk fläkt i början.

    SvaraRadera
  2. Jag älskade deras förra album, men har helt slutat lyssna på dem nu.....men kanske det har att göra med att jag har så dåliga minnen till dem. Jag vet inte. Trisst och svårt att begripa

    SvaraRadera