onsdag 4 januari 2012

2011, utanför Topp 10: NIGHTWISH - "Imaginaerum"

NIGHTWISH har egentligen aldrig varit ett favoritband men ska jag välja föredrar jag de tidiga albumen, med Tarja Turunen vid micken. Albumet "Imaginaerum" har dock fått ganska mycket uppmärksamhet och eftersom vi köpt in det till biblioteket på efterfrågan har det fått en del speltid. Kan dock inte säga att jag är något vidare imponerad. Färsta singeln, Storytime, låter ABBA rakt av, så gillar man dem finns det något där, och övriga plattan har en och annan lyssningsvärd låt, inte mer.

Under 2012 släpps filmen med samma namn som plattan, en fantasyhistoria skriven av NIGHTWISHs låtmakare Tuomas Holopainen, och skivan är naturligtvis tätt kopplad till denna. Bandet släpper också små onlinespel på albumets tema och med skivans musik. Själv lägger jag nu denna skiva till handlingarna.

1 kommentar:

  1. Jag fattar vad du menar men håller inte riktigt med där..men jag e nog färgad av vad jag tycker om Tarja... hon e lite divig. Anette var fööör dansbandig i början men det tar sig.

    SvaraRadera