måndag 2 januari 2012

WeRocks sammanställda årsbästa 2011

Med stor bredd och samtidigt ganska givna topplaceringar presenterar WeRock.se sin årsbästalista. Skribenterna har listat sina 10 bästa album 2011 och tillsammans presenterar listorna 52 olika album, mer än hälften av de totalt listade antalet.

GRAVEYARD intar förstaplatsen. Jag bidrar inte till detta... Men av dem som har med albumet på sin lista placerar flera "Hisingen Blues" allra främst av årets alla skivor. Jag tycker fortfarande att musiken är tråkig :-)


Även "Unto the Locust" har flera av skribenterna som ett av årets främsta album och själv har jag placerat den som tredje bästa platta.

MACHINE HEAD har gjort en komplett skiva.


Bäst 2011 är enligt mig "Sounds Of A Playground Fading" av IN FLAMES. Och det är också den skiva som flest av skribenterna, faktiskt alla utom en, har med på sina listor. En skiva som tilltalar många helt enkelt, vilket förstås också speglar IN FLAMES breda fanbas.

Här hittar du hela listan.
Och här hittar du alla de enskilda listorna, även min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar