söndag 8 januari 2012

NEKROMANTHEON i spelaren

NEKROMANTHEONs nya album, "Rise, Vulcan Spectre", får för närvarande mycket tid i spelaren. Den ska recenseras för WeRock och detta är så jäkla medryckande och bra!

Här kan du läsa en intervju med NEKROMANTHEON (engelska) där bandets trummis bland annat förklarar om albumtiteln, Rise, Vulcan Spectre, att det är "simply a command to bring back the spirit of old school metal, instead of the plastic trend that's been going on for too long." Och väldigt mycket old school låter det också om detta.

Albumet släpps 13 januari och många, men inte alla, av låtarna på "Rise, Vulcan Spectre" kan redan avnjutas på Spotify.

Nedan en liveupptagning från London 2010.


2 kommentarer:

  1. Har läst och hört mycket bra om dessa norrmän, och eftersom du sen tidigare försökt tipsa mig om akter jag varit trög om (Melecesh, t ex...) så är det väl dags att kolla in dem genast...! :-)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut att du ska :) Och som sagt plattan finns på Spotify, även om två av åtta låtar inte är tillgängliga - inte för mig iaf.

    Denna begränsning var f ö en ny variant på Spotify jag inte sett förut, verkar knasigt tycker jag...

    SvaraRadera