tisdag 17 januari 2012

Nytt MESHUGGAH-album: Koloss

MESHUGGAHs uppföljare till 2008 års "obZen" kommer att ha titeln "Koloss" och släpps 27 mars.

Om plattan säger bandets trummis och främsta drivkraft Thomas Haake att: “As always, we try to take our music in a slightly different direction with each album and with KOLOSS we feel that we really nailed what we were going for. Organic brutality, viscera and groove all crammed into a 54-minute metalicious treat, best avoided by the faint of heart!!"

Här min recension på WeRock av "ObZen" som jag, trots att jag inlednignsvis kände mig ganska otrygg med det, till slut gav betyget 8 av 10. Väntar nu med spänning på detta nya verk.

2 kommentarer:

  1. Det roliga med ObZen är att den fortfarande växer. Jag lyssnar på den, nästan dagligen. Kommer de att toppa den? Då har de nog gjort det mest obehagligt fantastiska musik ever. 8)

    SvaraRadera
  2. T o m jag blir lite exalterad av det där omslaget. Och då kom jag aldrig in i ObZen.

    SvaraRadera