söndag 25 mars 2012

MESHUGGAHs "Koloss"


"En riktig koloss till platta", "kolossalt bra Meshuggah!", "en blytung koloss" - ja det är svårt att låta bli ett använda titeln i benämningen av det monumentala album MESHUGGAH just släppt. Och det är rent underbart härligt att veta sig vara i inledningen av utforskandet av detta verk som jag vet, ja helt säkert vet, kommer ha ännu så mycket mer att ge vid kommande lyssningsrundor. Plattan ger ett fantasitskt första intryck, vilket förväntas stärkas ytterligare.

"Koloss" finns för fri strömmad lyssning ännu några timmar, men har du Spotifykonto så hittar du den även där, och där ska den väl ligga kvar hoppas jag. Eller så köper du plattan på stört, bästa kvalitet garanteras!

Det blir inte jag som skriver recension för WeRock, men helt säkert kommer skivan omnämnas fler gånger här på bloggen. Och här är min recension av förra albumet, "obZen" från 2008.

1 kommentar:

  1. Det där albumet är bokat och klart tänker inte tjuvlyssna på det innan jag kan spela den på fin stereon hemma! Men ditt bloginlägg dämpade knappast de höga förväntningarna.

    SvaraRadera