torsdag 13 augusti 2009

APOCALYPTICA på Stockholms kulturfestival

Perttu Kivilaakso, Klubben 2007Denna vecka pågår Stockholms kulturfestival. Här ute i "Stockholms glesbygd" har jag inte så jättemycket koll på vad som händer och sker inne i storstaden, men ett vet jag. Tema för (delar av) festivalen är i år Finland pga märkesåret, att det är två hundra år sedan Sverige och Finland blev två stater. Och detta innebär att det finska cellobaserade metalbandet APOCALYPTICA spelar ikväll. Vad jag tyckte om dem senast vi såg dem, på Fryshusets Klubben, kan du läsa här på bloggen och på Werock. Den konserten utsåg jag till 2007 års bästa, och det är nog sjutton en av de allra främsta jag bevistat öht.

Denna gång blir det en gratis- och utomhusspelning, och det är svårt att veta riktigt vad bandet kan göra av detta. Helt klart kommer det vara värt att beses. Så jag hoppas vi är många som ses vid Gustav Adolfs Torg klockan 23.45 ikväll!

Till dess kan vi njuta av Grace i en lekfull video, från 2007 års album "Worlds Collide".



2 kommentarer:

  1. Det var såå bra! Trots att det tidvis regnade och paraplyerna skymde.

    SvaraRadera
  2. Hej Boman! Tack för kommentaren. Ja, det var verkligen en skön spelning Apocalyptica gjorde ikväll. Inte lika tät stämning som på Klubben för snart två år sedan, men med tanke på förutsättningarna, mycket, mycket bra.
    (Lycka till med jobbet, jag är glad att jag inte tillhör dem som jobbar imorgon ;)

    SvaraRadera