onsdag 19 augusti 2009

ARCH ENEMY återvänder till ondskans rötter

ARCH ENEMY släpper nytt album 28 september. Det handlar om ny-inspelningar av ett urval låtar från bandets tre första album, "Black Earth" (1996), "Stigmata" (1998) och "Burning Bridges" (1999), då bland annat med sångaren Johan Liiva, nu med Angela Gossow vid mikrofonen. Albumets namn blir "Root Of All Evil" och en tanke med projektet uppges vara att kunna införliva det gamla materialet i bandets nuvarande live-repertoar.

Den första smakbit av nyinspelningarna som bandet släppt ifrån sig är Beast of Man som ligger på ARCH ENEMY Myspace. Nedan en inspelning av samma låt från 1998, bland annat med Johan Liiva på sång och Martin Bengtsson på bas. Lyssna och jämför.



3 kommentarer:

  1. Jag vete fan...låten är inte så bra till att börja med, och även om jag verkligen gillar ARCH ENEMY och inte har någonting emot återinspelningar av gammalt material känns detta inte speciellt latjo alls faktiskt. Hellre en platta med helt nytt material - det borde vara dags för det istället.

    SvaraRadera
  2. Det gamla med Johan bakom micken är egentligen det enda jag gillar från bandet. Tycker Angela är överskattad. De två första inledningsspåren från "Wages Of Sin" går an med henne.

    SvaraRadera
  3. Nja, Tomasz, där håller jag nog på Angela, även om jag inte lyssnat så mycket på det tidiga meterialet, senaste plattan "Rise of the Tyrant" är bra rakt igenom.

    Håller med, Metallbibliotekarien, att nytt material vore roligare.. Det känns lite konstigt att de lägger tid och kraft på detta istället.

    SvaraRadera