söndag 31 januari 2010

Behemoth frontar Wikipedia

Behemoth, från WikipediaIdag kan du läsa om blackened death metal-bandet Behemoth på svenska Wikipedias startsida. Rulla ner lite så hittar du inledningen under rubriken "Bra artikel". Det är lite kul att även sådana ämnen uppmärksammas på encyclopedins skyltsida. Lite stolt är jag också eftersom jag, tillsammans med andra, jobbat för att få artikeln bra. Men det är många som är mycket mer aktiva än jag för att förbättra hårdrocksartklarna på svWP, vilket gör att fler och fler av dessa glädjande nog börjar hålla riktigt bra kvalitet.


Vill du också vara med och förbättra Wikipedia? Jag bidrar gärna med stöd och svarar på frågor i den mån jag kan. På WP hittar man mig t ex via min användarsida och tillhörande diskussionsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar